2/01/24
Τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένη ρομποτική, “αυτόνομο σμήνος ρυμουλκών” στα λιμάνια και στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων - Το πρόγραμμα MOSES

Π. Ξηράδάκης: Στηρίζουμε το πρόγραμμα MOSES και τις “έξυπνες” εφαρμογές στα λιμάνια

Με την ευκαι­ρία ολο­κλή­ρω­σης του τριε­τούς ερευ­νη­τι­κού προ­γράμ­μα­τος MOSES, χρη­μα­το­δο­τού­με­νο από το Horizon 2020 της Ευρω­παϊ­κής Επι­τρο­πής, ύψους 8 εκατ. ευρώ, το οποίο ξεκί­νη­σε τον Ιού­λιο του 2020, ο πρό­ε­δρος της Ένω­σης κ. Παύ­λος Ξηρα­δά­κης, στο Συνέ­δριο «Paving the way towards the future of Short Sea Shipping», που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε στις 5 Δεκεμ­βρί­ου στο Μέγα­ρο του Εμπο­ρι­κού και Βιο­μη­χα­νι­κού Επι­με­λη­τη­ρί­ου Πει­ραιά, ανέ­λυ­σε την καθο­ρι­στι­κή συμ­βο­λή της Ελλη­νι­κής Ένω­σης Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών, Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων στην ανά­πτυ­ξη του Προ­γράμ­μα­τος MOSES και σε αγα­στή συνερ­γα­σία με το Εθνι­κό Μετσό­βιο Πολυτεχνείο.

Το MOSES, με συμ­με­το­χή ερευ­νη­τι­κών ιδρυ­μά­των και πανε­πι­στη­μί­ων, όπως από την Ελλά­δα το Εθνι­κό Μετσό­βιο Πολυ­τε­χνείο, εμπει­ρο­γνω­μό­νων ναυ­τι­λια­κής εφο­δια­στι­κής αλυ­σί­δας (SEABILITY και CIRCLE), παρό­χων τεχνο­λο­γι­κών πλατ­φορ­μών, ρυθ­μι­στι­κών οργα­νι­σμών (DNVGL) και ενδια­φε­ρό­με­νων φορέ­ων και τελι­κών χρη­στών, στο­χεύ­ει στην ενί­σχυ­ση του ρόλου των θαλάσ­σιων μετα­φο­ρών μικρών απο­στά­σε­ων (SSS) στην ευρω­παϊ­κή αλυ­σί­δα εφο­δια­σμού εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων, ανα­πτύσ­σο­ντας και­νο­τό­μες τεχνο­λο­γί­ες και δια­δι­κα­σί­ες που βασί­ζο­νται στον αυτο­μα­τι­σμό και τις “έξυ­πνες” πλατφόρμες.

Το πρό­γραμ­μα, ειδι­κό­τε­ρα, εστιά­ζει, ανα­πτύσ­σο­ντας αυτο­μα­τι­σμούς, ψηφια­κές λύσεις και “έξυ­πνες” πλατ­φόρ­μες, σε δύο βασι­κούς άξο­νες σε σχέ­ση με τη λει­τουρ­γία των λιμέ­νων. Αφε­νός, επι­διώ­κει τη βελ­τί­ω­ση της απο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τας του φορ­τί­ου μεταφοράς
εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων από μεγά­λα πλοία μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων σε μικρά πλοία τρο­φο­δο­σί­ας εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων, κι αφε­τέ­ρου στο­χεύ­ει στην ενσω­μά­τω­ση μικρών λιμέ­νων με περιο­ρι­σμέ­νη ή καθό­λου υπο­δο­μή δια­κί­νη­σης φορ­τί­ου στην ευρω­παϊ­κή αλυ­σί­δα εφο­δια­σμού εμπορευματοκιβωτίων.

«Η συνε­χής ψηφιο­ποί­η­ση της παρα­γω­γής, η ανά­πτυ­ξη των αυτο­μα­τι­σμών, η τεχνη­τή νοη­μο­σύ­νη και η προηγ­μέ­νη ρομπο­τι­κή, έρχο­νται ταχύ­τα­τα με δύνα­μη ανα­τρε­πτι­κή και αλλά­ζουν τα πάντα. Η Ένω­ση μας, έχει επι­λέ­ξει την προ­σαρ­μο­γή αλλά και την συν­δια­μόρ­φω­ση της νέας πραγ­μα­τι­κό­τη­τας, επο­μέ­νως στη­ρί­ξα­με και στη­ρί­ζου­με το πρό­γραμ­μα MOSES» ανέ­φε­ρε ο κ. Ξηραδάκης.

Μάλι­στα, η Ελλη­νι­κή Ένω­ση Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών, Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων είχε δεί­ξει μεγά­λο ενδια­φέ­ρον για το έργο από την έναρ­ξή του κατά τη φάση της πρό­τα­σης. Καθώς η αυτο­μα­το­ποί­η­ση έχει και θα επη­ρε­ά­σει σε μεγά­λο βαθ­μό τη ναυ­τι­λια­κή βιο­μη­χα­νία, η Ένω­ση σκο­πεύ­ει να βρί­σκε­ται στην πρώ­τη γραμ­μή των εξε­λί­ξε­ων και να δια­σφα­λί­σει ότι η αυτο­μα­το­ποί­η­ση των λει­τουρ­γιών ρυμουλ­κών σχε­διά­ζε­ται με τρό­πο που θα είναι χρή­σι­μος για τον κλά­δο και όλους τους εμπλε­κό­με­νους παράγοντες.

Ο κ. Ξηρα­δά­κης ανέ­λυ­σε, επί­σης, τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά του προ­γράμ­μα­τος, επι­ση­μαί­νο­ντας ότι το πρώ­το μέρος της στρα­τη­γι­κής MOSES βασί­ζε­ται στην αυτο­μα­το­ποί­η­ση της προ­σέγ­γι­σης λιμέ­νων, των ελιγ­μών και της ελλι­με­νι­σμού μεγά­λων πλοί­ων μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων σε μεγά­λα τερ­μα­τι­κά εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων. Αυτός ο αυτο­μα­τι­σμός πραγ­μα­το­ποιεί­ται από ένα αυτό­νο­μο σμή­νος ρυμουλ­κών που συνερ­γά­ζε­ται με ένα αυτο­μα­το­ποι­η­μέ­νο σύστη­μα πρόσ­δε­σης (βασι­σμέ­νο σε κενό, χωρίς σχοι­νί) στην ακτή.

Να σημειω­θεί ότι η Ένω­ση έχει συμ­βά­λει σε διά­φο­ρες πτυ­χές υλο­ποί­η­σης στο έργο MOSES αξιο­ποιώ­ντας την εμπει­ρία των μελών της και την άμε­ση ανα­τρο­φο­δό­τη­ση από αυτά.

Τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένη ρομποτική, “αυτόνομο σμήνος ρυμουλκών” στα λιμάνια και στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων – Το πρόγραμμα MOSES
Κοι­νο­ποί­η­ση: