Εφημερίδα Δημοκρατία

Ωρο­λο­για­κή βόμ­βα για την ασφα­λή ναυ­σι­πλο­ΐα στις ελλη­νι­κές θάλασ­σες χαρα­κτη­ρί­ζει τον υπό ψήφι­ση «Ανα­πτυ­ξια­κό νόμο – Ελλά­δα ισχυ­ρή ανά­πτυ­ξη» η Ελλη­νι­κή Ένω­ση Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών & Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκαταστάσεων.

Η ένω­ση απο­ρεί για­τί εξαι­ρεί­ται από το σχέ­διο νόμου η δυνα­τό­τη­τα ενι­σχύ­σε­ων των επεν­δυ­τι­κών σχε­δί­ων στον κλά­δο εξο­πλι­σμού πλω­τών μέσων παρο­χής υπη­ρε­σιών υπο­στή­ρι­ξης λιμέ­νων (γερα­νοί, ρυμουλ­κά, ναυα­γο­σω­στι­κά, απορ­ρυ­πα­ντι­κά κλπ.) και τονί­ζει ότι αυτό αντί­κει­ται και στον κανο­νι­σμό 2017/1084 της Ευρω­παϊ­κής Επι­τρο­πής της 14ης Ιου­νί­ου 2017, «για την τρο­πο­ποί­η­ση του κανο­νι­σμού (Ε.Ε.) αριθ.651/2014 όσον αφο­ρά τις ενι­σχύ­σεις για τις λιμε­νι­κές και αερο­λι­με­νι­κές υπο­δο­μές», με τον οποίο επι­τρέ­πε­ται στο εξής η χρη­μα­το­δό­τη­ση συγκε­κρι­μέ­νων ιδιω­τι­κών επεν­δύ­σε­ων, με κύριο στό­χο τη βελ­τί­ω­ση της προ­στα­σί­ας του περι­βάλ­λο­ντος. Η ένω­ση ανα­φέ­ρει ότι στο πλαί­σιο της σχε­τι­κής δια­βού­λευ­σης έχει ήδη κατα­θέ­σει εμπε­ρι­στα­τω­μέ­νες προ­τά­σεις, όπου και με βάση το Ενω­σια­κό Δίκαιο παρέ­χε­ται όχι μόνο η δυνα­τό­τη­τα, αλλά και η καθο­δή­γη­ση και παρό­τρυν­ση προς τα κρά­τη – μέλη να ενι­σχύ­σουν ιδιω­τι­κές επεν­δύ­σεις σε τομείς όπως τα ρυμουλ­κά, τα ναυα­γο­σω­στι­κά, τα αντιρ­ρυ­πα­ντι­κά και λοι­πά πλοία παρο­χής υπη­ρε­σιών υπο­στή­ρι­ξης λιμέ­νων, τόσο για λόγους προ­στα­σί­ας του περι­βάλ­λο­ντος και της ανθρώ­πι­νης ζωής όσο και για τη διευ­κό­λυν­ση των ευρω­παϊ­κών δικτύ­ων μετα­φο­ρών.

Τονί­ζει, επί­σης, ότι στα σχε­τι­κά ετή­σια στοι­χεία ναυ­τι­κών συμ­βά­ντων η αυξη­τι­κή τάση είναι ξεκά­θα­ρη, καθώς ακό­μα και το 2020 (εν μέσω παν­δη­μί­ας, με ιδιαί­τε­ρα μειω­μέ­νη κίνη­ση) τα ναυ­τι­κά συμ­βά­ντα ήταν 631,19% περισ­σό­τε­ρα από το 2019. Οφεί­λου­με να σημειώ­σου­με ότι εκπέ­μπε­ται το απο­λύ­τως λάθος μήνυ­μα για την ανά­πτυ­ξη του κλά­δου και της ναυ­τι­λί­ας, αλλά και για την προ­σέλ­κυ­ση οποιασ­δή­πο­τε επεν­δυ­τι­κής προ­σπά­θειας, καθώς η συντρι­πτι­κή πλειο­νό­τη­τα των σύγ­χρο­νων αυτών πλω­τών μέσων κατα­σκευά­ζε­ται στα ελλη­νι­κά ναυ­πη­γεία. Η μη έντα­ξη των επεν­δύ­σε­ων αυτών στον «ανα­πτυ­ξια­κό νόμο» απει­λεί χιλιά­δες θέσεις εργα­σί­ας, αλλά και σημα­ντι­κά κεφά­λαια για τα ελλη­νι­κά ναυ­πη­γεία. Τη στιγ­μή που η Τουρ­κία προ­χω­ρά­ει στη ναυ­πή­γη­ση οκτώ νέων, σύγ­χρο­νων ρυμουλ­κών — ναυα­γο­σω­στι­κών σκα­φών, με στό­χο την κάλυ­ψη του θαλάσ­σιου χώρου του Αιγαί­ου, η χώρα μας, με τη συγκε­κρι­μέ­νη πολι­τι­κή επι­λο­γή, αρνεί­ται, πέραν κάθε λογι­κής, να ενθαρ­ρύ­νει την επέν­δυ­ση ιδιω­τι­κών κεφα­λαί­ων σε σύγ­χρο­να και εξε­λιγ­μέ­να ρυμουλ­κά, ναυα­γο­σω­στι­κά και αντιρ­ρυ­πα­ντι­κά πλοία, ελα­χι­στο­ποιώ­ντας τις εθνι­κές δυνα­τό­τη­τες θαλάσ­σιας αρω­γής και θέτο­ντας σε κίν­δυ­νο ακό­μα και την εθνι­κή κυριαρ­χία. Η ένω­ση καλεί «τους αρμο­δί­ους –υπουρ­γό Ανά­πτυ­ξης και Επεν­δύ­σε­ων Άδω­νι Γεωρ­γιά­δη και ανα­πλη­ρω­τή υπουρ­γό Ανά­πτυ­ξης και Επεν­δύ­σε­ων Νικό­λαο Παπα­θα­νά­ση– να απα­ντή­σουν για ποιον λόγο αγνο­ούν την ευρω­παϊ­κή νομο­θε­σία και ναρ­κο­θε­τούν το εθνι­κό στοί­χη­μα της ανά­πτυ­ξης μιας ασφα­λούς και περι­βαλ­λο­ντι­κά πρά­σι­νης ναυ­σι­πλο­ΐ­ας, αλλά και ενός εμπο­ρευ­μα­τι­κού και του­ρι­στι­κού κόμ­βου διε­θνών προ­δια­γρα­φών»

Ας ελπί­σου­με στο καλύτερο…

Πηγή: Δημο­κρα­τία

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.