
Αίτημα των επιχειρηματιών του κλάδου και κατάθεση ολοκληρωμένου σκεπτικού
Την ένταξη του κλάδου ρυμουλκών – ναυαγοσωστικών σκαφών στον αναπτυξιακό νόμο, ως αποτέλεσμα και των ευρωπαϊκών κατευθύνσεων, ζητούν σύμφωνα με πληροφορίες οι επιχειρηματίες του κλάδου.
Σύμφωνα με το σκεπτικό που αναπτύσσουν, ο Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 651/2014 έχει πλέον τροποποιηθεί με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1084 της Επιτροπής της 14ης Ιουνίου 2017 «για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 651/2014 όσον αφορά τις ενισχύσεις για τις λιμενικές και αερολιμενικές υποδομές» και επιτρέπει στο εξής τη χρηματοδότηση συγκεκριμένων ιδιωτικών επενδύσεων, με κύριο στόχο τη βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος.
Επιπλέον, ο Κανονισμός 2017/1084 αναφέρει σαφώς τις πλωτές λιμενικές μεταφορικές υπηρεσίες ως τμήμα των λιμένων: (158) λιμενική υπερδομή: «οι επιφανειακές διευθετήσεις (π,χ. για αποθήκευση), ο σταθερός εξοπλισμός (αποθήκες και τερματικοί σταθμοί), καθώς και ο κινητός εξοπλισμός (π.χ. γερανοί) εντός του λιμένα για την παροχή λιμενικών μεταφορικών υπηρεσιών».
Ακόμα, ο Κανονισμός 2017/1084 παραπέμπει, όσον αφορά τις μεταφορές, στον Κανονισμό ΕΕ 1315/2013 περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και για την κατάργηση της απόφασης αριθ. 661/2010/ΕΕ, ο οποίος και εξειδικεύει τις κατευθύνσεις των σχετικών ενισχύσεων ανάμεσα στα άλλα για την υποστήριξη των θαλάσσιων μεταφορών.
Επίσης, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 651/2014, είναι θεμιτές οι επενδυτικές ενισχύσεις προς επιχειρήσεις για την υπέρβαση ενωσιακών προτύπων ή για την αύξηση της προστασίας του περιβάλλοντος ελλείψει ενωσιακών προτύπων. Αναφέρει ότι επιτρέπονται «οι επενδυτικές ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που προβαίνουν σε αποκατάσταση περιβαλλοντικής ζημίας μέσω αποκατάστασης μολυσμένων χώρων, συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφος 3 της Συνθήκης και απαλλάσσονται από την υποχρέωση κοινοποίησης που προβλέπεται στο άρθρο 108 παράγραφος 3 της Συνθήκης, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου και του κεφαλαίου II» και ότι η επένδυση οδηγεί στην αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημίας, συμπεριλαμβανομένης ζημίας στην ποιότητα του εδάφους ή των επιφανειακών ή υπόγειων υδάτων.
Πηγή: Η Ναυτεμπορική