Η Ναυτεμπορική

Αίτημα των επιχειρηματιών του κλάδου και κατάθεση ολοκληρωμένου σκεπτικού

Την έντα­ξη του κλά­δου ρυμουλ­κών – ναυα­γο­σω­στι­κών σκα­φών στον ανα­πτυ­ξια­κό νόμο, ως απο­τέ­λε­σμα και των ευρω­παϊ­κών κατευ­θύν­σε­ων, ζητούν σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες του κλάδου.

Σύμ­φω­να με το σκε­πτι­κό που ανα­πτύσ­σουν, ο Κανο­νι­σμός (ΕΚ) αριθ. 651/2014 έχει πλέ­ον τρο­πο­ποι­η­θεί με τον Κανο­νι­σμό (ΕΕ) 2017/1084 της Επι­τρο­πής της 14ης Ιου­νί­ου 2017 «για την τρο­πο­ποί­η­ση του κανο­νι­σμού (ΕΕ) αριθ. 651/2014 όσον αφο­ρά τις ενι­σχύ­σεις για τις λιμε­νι­κές και αερο­λι­με­νι­κές υπο­δο­μές» και επι­τρέ­πει στο εξής τη χρη­μα­το­δό­τη­ση συγκε­κρι­μέ­νων ιδιω­τι­κών επεν­δύ­σε­ων, με κύριο στό­χο τη βελ­τί­ω­ση της προ­στα­σί­ας του περιβάλλοντος.

Επι­πλέ­ον, ο Κανο­νι­σμός 2017/1084 ανα­φέ­ρει σαφώς τις πλω­τές λιμε­νι­κές μετα­φο­ρι­κές υπη­ρε­σί­ες ως τμή­μα των λιμέ­νων: (158) λιμε­νι­κή υπερ­δο­μή: «οι επι­φα­νεια­κές διευ­θε­τή­σεις (π,χ. για απο­θή­κευ­ση), ο στα­θε­ρός εξο­πλι­σμός (απο­θή­κες και τερ­μα­τι­κοί σταθ­μοί), καθώς και ο κινη­τός εξο­πλι­σμός (π.χ. γερα­νοί) εντός του λιμέ­να για την παρο­χή λιμε­νι­κών μετα­φο­ρι­κών υπηρεσιών».

Ακό­μα, ο Κανο­νι­σμός 2017/1084 παρα­πέ­μπει, όσον αφο­ρά τις μετα­φο­ρές, στον Κανο­νι­σμό ΕΕ 1315/2013 περί των προ­σα­να­το­λι­σμών της Ένω­σης για την ανά­πτυ­ξη του διευ­ρω­παϊ­κού δικτύ­ου μετα­φο­ρών και για την κατάρ­γη­ση της από­φα­σης αριθ. 661/2010/ΕΕ, ο οποί­ος και εξει­δι­κεύ­ει τις κατευ­θύν­σεις των σχε­τι­κών ενι­σχύ­σε­ων ανά­με­σα στα άλλα για την υπο­στή­ρι­ξη των θαλάσ­σιων μεταφορών.

Επί­σης, σύμ­φω­να με τον Κανο­νι­σμό (ΕΚ) 651/2014, είναι θεμι­τές οι επεν­δυ­τι­κές ενι­σχύ­σεις προς επι­χει­ρή­σεις για την υπέρ­βα­ση ενω­σια­κών προ­τύ­πων ή για την αύξη­ση της προ­στα­σί­ας του περι­βάλ­λο­ντος ελλεί­ψει ενω­σια­κών προ­τύ­πων. Ανα­φέ­ρει ότι επι­τρέ­πο­νται «οι επεν­δυ­τι­κές ενι­σχύ­σεις προς επι­χει­ρή­σεις που προ­βαί­νουν σε απο­κα­τά­στα­ση περι­βαλ­λο­ντι­κής ζημί­ας μέσω απο­κα­τά­στα­σης μολυ­σμέ­νων χώρων, συμ­βι­βά­ζο­νται με την εσω­τε­ρι­κή αγο­ρά κατά την έννοια του άρθρου 107 παρά­γρα­φος 3 της Συν­θή­κης και απαλ­λάσ­σο­νται από την υπο­χρέ­ω­ση κοι­νο­ποί­η­σης που προ­βλέ­πε­ται στο άρθρο 108 παρά­γρα­φος 3 της Συν­θή­κης, εφό­σον πλη­ρού­νται οι προ­ϋ­πο­θέ­σεις του παρό­ντος άρθρου και του κεφα­λαί­ου II» και ότι η επέν­δυ­ση οδη­γεί στην απο­κα­τά­στα­ση της περι­βαλ­λο­ντι­κής ζημί­ας, συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νης ζημί­ας στην ποιό­τη­τα του εδά­φους ή των επι­φα­νεια­κών ή υπό­γειων υδάτων.

Πηγή: Η Ναυ­τε­μπο­ρι­κή

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.