Εφημερίδα Δημοκρατία

Αντι­μέ­τω­πη με μπό­λι­κη εσω­κομ­μα­τι­κή γκρί­νια βρέ­θη­κε η ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Ανά­πτυ­ξης για τον νέο ανα­πτυ­ξια­κό νόμο, με την κρι­τι­κή να εστιά­ζε­ται στον απο­κλει­σμό των μικρο­με­σαί­ων επι­χει­ρή­σε­ων. Κατά την επε­ξερ­γα­σία του νομο­σχε­δί­ου στην Επι­τρο­πή Παρα­γω­γής και Εμπο­ρί­ου, μερί­δα βου­λευ­τών της Νέας Δημο­κρα­τί­ας ζήτη­σε από τους υπουρ­γούς Άδω­νι Γεωρ­γιά­δη και Νίκο Παπα­θα­νά­ση να επα­νε­ξε­τά­σουν το ζήτη­μα της χρη­μα­το­δό­τη­σης των μικρο­με­σαί­ων επι­χει­ρή­σε­ων από τις τρά­πε­ζες, ενώ ζήτη­σε να εντα­χθούν στις επι­δο­τή­σεις, μετα­ξύ άλλων, και επι­χει­ρή­σεις σχε­τι­ζό­με­νες με τον τουρισμό.

Ειδι­κό­τε­ρα ο Γιώρ­γος Καρα­σμά­νης τόνι­σε την ανά­γκη οι τρά­πε­ζες «να ανοί­ξουν την “κάνου­λα” του οικο­νο­μι­κού οξυ­γό­νου και στις μικρο­με­σαί­ες επι­χει­ρή­σεις, για να μπο­ρέ­σουν να συμ­με­τά­σχουν στην υλο­ποί­η­ση επεν­δυ­τι­κών σχε­δί­ων σε σχέ­ση με τον επεν­δυ­τι­κό νόμο». Ζήτη­σε, μάλι­στα, να συμπε­ρι­λη­φθούν στον ανα­πτυ­ξια­κό νόμο και τα ενοι­κια­ζό­με­να δωμάτια.

Ο δε Στρά­τος Σιμό­που­λος επέ­κρι­νε την έκθε­ση για την εκτί­μη­ση του επεν­δυ­τι­κού κόστους και τη βιω­σι­μό­τη­τα του επεν­δυ­τι­κού σχε­δί­ου από τις τρά­πε­ζες. «Όποιος γνω­ρί­ζει πώς λει­τουρ­γούν οι τρά­πε­ζες θα κατα­νο­ή­σει ότι βάζου­με ένα γρα­φειο­κρα­τι­κό εμπό­διο. Αυτή εδώ η δια­δι­κα­σία θα είναι ένα μεγά­λο φρέ­νο για επεν­δύ­σεις, κυρί­ως για τις μικρό­τε­ρες επι­χει­ρή­σεις», είπε ο βου­λευ­τής της πλειοψηφίας.

Την ίδια ώρα ο Μανού­σος Βολου­δά­κης, με αφορ­μή και σχε­τι­κή επι­στο­λή που απέ­στει­λε η Ελλη­νι­κή Ενω­ση των Ιδιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών και Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών Σκα­φών, σχο­λί­α­σε την εξαί­ρε­ση των ναυ­πη­γι­κών δρα­στη­ριο­τή­των από τον νέο νόμο, σημειώ­νο­ντας πως ο κλά­δος έχει ιδιαί­τε­ρη σημα­σία για τη χώρα, περι­βαλ­λο­ντι­κή, ασφά­λειας του στρα­τη­γι­κού, για εμάς, τομέα της ναυ­τι­λί­ας, αλλά και εθνική.

Με την εξαί­ρε­ση από τον ανα­πτυ­ξια­κό νόμο του κλά­δου της ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κής δια­δι­κα­σί­ας των ρυμουλ­κών, των ναυα­γο­σω­στι­κών και των πλοί­ων εξυ­πη­ρέ­τη­σης ανα­γκών λιμέ­να δια­φώ­νη­σε και ο Στέ­φα­νος Γκί­κας, ο οποί­ος ζήτη­σε, επι­προ­σθέ­τως, την έντα­ξη στον νόμο και των ενοι­κια­ζό­με­νων κατα­λυ­μά­των – δωμα­τί­ων. Σημειω­τέ­ον πως στο νομο­σχέ­διο έχουν ασκή­σει ανά­λο­γη κρι­τι­κή σχε­δόν άπα­ντες, και η αντι­πο­λί­τευ­ση και οι παρα­γω­γι­κοί φορείς, επι­ση­μαί­νο­ντας πως, αν και καλώς έρχε­ται ένας νέος ανα­πτυ­ξια­κός νόμος ώστε να ενι­σχύ­σει τις επεν­δύ­σεις και να άρει τη γρα­φειο­κρα­τία, κακώς απο­κλεί­ει τις μικρο­με­σαί­ες και τις ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις. Το νομο­σχέ­διο πέρα­σε από την αρμό­δια επι­τρο­πή με τις ψήφους της Ν.Δ., καθώς επι­φυ­λά­χθη­καν για τη συζή­τη­ση στην Ολο­μέ­λεια την προ­σε­χή Τρί­τη ΣΥΡΙ­ΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛ. και Ελλη­νι­κή Λύση, ενώ κατα­ψή­φι­σαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.

Πηγή: Δημο­κρα­τία

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.