Δελτίο Τύπου

«Κανονισμοί ρυμούλκησης. Ο Κλέφτης και ο Ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται»

Μόλις την προη­γού­με­νη εβδο­μά­δα, η ΟΛΘ Α.Ε. ανα­κοί­νω­σε αύξη­ση των καθα­ρών κερ­δών της για το α΄ εξά­μη­νο του 2025 κατά 16,7% ένα­ντι του α΄ εξα­μή­νου του 2024, φτά­νο­ντας τα 15,9 εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ και επι­βε­βαιώ­νο­ντας τη στα­θε­ρά ανα­πτυ­ξια­κή πορεία του Οργα­νι­σμού Λιμέ­να Θεσσαλονίκης.

Ωστό­σο, το πρώ­το εξά­μη­νο του 2025 συμπί­πτει και με τη συμπλή­ρω­ση ενός έτους από την εφαρ­μο­γή του Κανο­νι­σμού ρυμούλ­κη­σης του ΟΛΘ, ο οποί­ος, όπως είναι γνω­στό, υπήρ­ξε αντι­κεί­με­νο εντο­νό­τα­των αντι­πα­ρα­θέ­σε­ων μετα­ξύ των φορέ­ων που εμπλέ­κο­νται στον τομέα των ρυμουλ­κή­σε­ων στο λιμά­νι της Θεσ­σα­λο­νί­κης καθώς και δικα­στι­κών διε­νέ­ξε­ων κατά της ηγε­σί­ας του ΟΛΘ από μερί­δα των υπό­ψη φορέων.

Χρειά­ζε­ται, επο­μέ­νως, να γίνει μια απο­τί­μη­ση της κατά­στα­σης που επι­κρα­τού­σε πριν και της σημε­ρι­νής σε αυτόν τον άκρως ενδια­φέ­ρο­ντα χώρο της ρυμούλ­κη­σης. Αναμ­φι­σβή­τη­τα, λοι­πόν, η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα είναι ότι υπήρ­ξε, κατ΄ αρχήν, εκσυγ­χρο­νι­σμός των ρυμουλ­κών που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στην Θεσ­σα­λο­νί­κη και σαφής βελ­τί­ω­ση της ασφά­λειας στις υπη­ρε­σί­ες ρυμούλ­κη­σης. Νέα, σύγ­χρο­να ρυμουλ­κά ήλθαν στην θέση των παλιών, πράγ­μα το οποίο οφεί­λε­ται και στο γεγο­νός ότι ο ΟΛΘ με τον Κανο­νι­σμό ρυμούλ­κη­σης, όχι μόνο εφάρ­μο­σε τις ελά­χι­στες απαι­τή­σεις της ελλη­νι­κής νομο­θε­σί­ας, δηλ. το Π.Δ. 83/2022, αλλά πήρε την πρω­το­βου­λία να θέσει πρό­σθε­τες απαι­τή­σεις ασφα­λεί­ας, όπως η ελά­χι­στη ελκτι­κή δύνα­μη των ρυμουλ­κών, η πυρο­σβε­στι­κή τους ικα­νό­τη­τα, απα­γό­ρευ­ση δρα­στη­ριο­ποί­η­σης μονο­πρό­πε­λων ρυμουλ­κών καθώς και ρυμουλ­κών ηλι­κί­ας άνω των 30 ετών, η πιστο­ποί­η­ση των εται­ρειών των ρυμουλ­κών με συγκε­κρι­μέ­να ISO καθώς και η υπο­χρε­ω­τι­κή ασφά­λι­ση των ρυμουλ­κών για ζημιές ένα­ντι τρίτων.

Τα επι­χει­ρή­μα­τα της μερί­δας των πλοιο­κτη­τών των ρυμουλ­κών και των χρη­στών λιμέ­να που αντι­τά­χθη­καν στην εφαρ­μο­γή του Κανο­νι­σμού ρυμούλ­κη­σης περί κιν­δύ­νου έλλει­ψης ρυμουλ­κών που να συμ­μορ­φώ­νο­νται με τις απαι­τή­σεις του Κανο­νι­σμού, απώ­λειας θέσε­ων εργα­σί­ας των ναυ­τι­κών που εργά­ζο­νται στα ρυμουλ­κά και αύξη­σης του κόστους των ρυμουλ­κή­σε­ων, δεν επι­βε­βαιώ­θη­καν. Το αντί­θε­το μάλι­στα. Τίπο­τε από τα παρα­πά­νω δεν προ­έ­κυ­ψε. Καμιά εται­ρεία ρυμουλ­κών δεν απώ­λε­σε την πελα­τεία της, κανείς δεν έχα­σε την δου­λειά του και, το κυριό­τε­ρο, το λιμά­νι της Θεσ­σα­λο­νί­κης κατέ­στη ακό­μη πιο ασφα­λές και πιο αντα­γω­νι­στι­κό διό­τι υπήρ­ξε ξεκά­θα­ρη μεί­ω­ση του αριθ­μού των ρυμουλ­κών που χρη­σι­μο­ποιού­νται για τη ρυμούλ­κη­ση των πλοί­ων που κατα­πλέ­ουν σε αυτό, πράγ­μα το οποίο, σε συν­δυα­σμό με το γεγο­νός ότι δεν υπήρ­ξε καμιά αύξη­ση των τιμών των ρυμουλ­κή­σε­ων και μάλι­στα σε μια περί­ο­δο γενι­κό­τε­ρης αύξη­σης του κόστους υπη­ρε­σιών και υλι­κών πανελ­λα­δι­κά, οδή­γη­σε σε μεί­ω­ση των δαπα­νών τους.

Τελι­κά, ο ΟΛΘ επι­βρα­βεύ­ε­ται για τις πρω­το­βου­λί­ες του, λαμ­βα­νο­μέ­νου υπό­ψη μάλι­στα ότι ήταν ο πρώ­τος φορέ­ας δια­χεί­ρι­σης και εκμε­τάλ­λευ­σης λιμέ­να που εφάρ­μο­σε την υπο­χρέ­ω­ση που έθε­σε το Π.Δ. 83/2022 για την έκδο­ση Κανο­νι­σμού ρυμούλ­κη­σης για κάθε λιμάνι.

Ο Πρό­ε­δρος της Ελλη­νι­κής Ένω­σης Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών & Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων, κ. Παύ­λος Ξηρα­δά­κης δήλω­σε: «Σήμε­ρα, ένα χρό­νο μετά την έναρ­ξη εφαρ­μο­γής του Κανο­νι­σμού ρυμούλ­κη­σης του ΟΛΘ και αφού υπήρ­ξε λυσ­σα­λέα αντί­δρα­ση ορι­σμέ­νων πλοιο­κτη­τών και χρη­στών του λιμέ­να στον εκσυγ­χρο­νι­σμό και την ασφά­λεια στον χώρο των ρυμουλ­κή­σε­ων, όλα αυτά για τα οποία κατη­γο­ρή­θη­κε ο ΟΛΘ, ακό­μη και δικα­στι­κά, καταρ­ρί­φθη­καν. Θα είχε πράγ­μα­τι μεγά­λο ενδια­φέ­ρον να ακού­γα­με την γνω­στή συντε­χνια­κή ομά­δα τι έχει τώρα να πει. Είναι, ίσως, λυπη­ρό, αλλά πάντως αναμ­φι­σβή­τη­το ότι η λαϊ­κή ρήση επι­βε­βαιώ­νε­ται για μια ακό­μη φορά: “Κλέ­φτης και ο ψεύ­της τον πρώ­το χρό­νο χαί­ρο­νται’”. Ανα­μέ­νου­με τώρα με πολύ ενδια­φέ­ρον τον Κανο­νι­σμό ρυμούλ­κη­σης του ΟΛΠ ελπί­ζο­ντας ότι θα ακο­λου­θή­σει το παρά­δειγ­μα του ΟΛΘ προς όφε­λος της ασφά­λειας και της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας του λιμέ­να του. Ειδι­κά για το ζήτη­μα της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας πρέ­πει να τονι­στεί ότι στο λιμά­νι της Θεσ­σα­λο­νί­κης οι τρεις μεγά­λες εται­ρεί­ες μετα­φο­ράς κοντέι­νερ χρη­σι­μο­ποί­η­σαν τη χρο­νι­κή περί­ο­δο από 1 Ιου­λί­ου 2023 μέχρι 30 Ιου­νί­ου 2024 και με βάση τον Κανο­νι­σμό ρυμούλ­κη­σης που ίσχυε έως τότε, 1002 ρυμουλ­κά ενώ με τον Κανο­νι­σμό του ΟΛΘ χρη­σι­μο­ποί­η­σαν 870 ρυμουλ­κά, δηλ. 132 ρυμουλ­κά λιγότερα».

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.