Σήμα κινδύνου για τις ρυμουλκήσεις

Σήμα κινδύνου για τις ρυμουλκήσεις

Ο κανονισμός της ΣΕΠ παρουσιάζει «πολύ σημαντικό έλλειμμα ασφάλειας» επισημαίνει η Ενωση Ρυμουλκών

Πολ­λά «μπο­φόρ» έχουν σηκω­θεί μετα­ξύ εται­ρειών ρυμουλ­κών πλοί­ων και του Σταθ­μού Εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων Πει­ραιά (ΣΕΠ) της θυγα­τρι­κής της Cosco Shipping Ports η οποία ελέγ­χει του προ­βλή­τες ΙΙ και ΙΙΙ και αφο­ρούν θέμα­τα ασφα­λούς προ­σέγ­γι­σης των μεγά­λων πλοί­ων μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων στο λιμάνι.
Η Ελλη­νι­κή Ενω­ση Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών Ναυα­γο­σω­στι­κών Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων με συνε­χείς επι­στο­λές προς τη ΣΕΠ αλλά και την πολι­τι­κή ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Ναυ­τι­λί­ας , κρού­ει τον κώδω­να του κιν­δύ­νου ότι ο κανο­νι­σμός ρυμουλ­κή­σε­ων της ΣΕΠ παρου­σιά­ζει «πολύ σημα­ντι­κό έλλειμ­μα ασφά­λειας» εξαι­τί­ας της «μη συμπε­ρί­λη­ψης σε αυτόν των όρων, αντί­στοι­χων με εκεί­νους που έχουν ρητά προ­βλε­φθεί για τις κατη­γο­ρί­ες των 4 και 5 μπο­φόρ (Bft), για την πρόσ­δε­ση και από­δε­ση πλοί­ων μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων όταν επι­κρα­τούν άνε­μοι έντα­σης 6 και 7 Bft».
Η Ενω­ση των Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, με τις επι­στο­λές που υπο­γρά­φει ο πρό­ε­δρός της Παύ­λος Ξηρα­δά­κης, υπο­στη­ρί­ζει «ότι η επα­να­λαμ­βα­νό­με­νη ρυμούλ­κη­ση πλοί­ων υπό και­ρι­κές συνθήκες
που υπερ­βαί­νουν το όριο των 5 Bft που έχει προ­βλε­φθεί στον εν λόγω κανο­νι­σμό απο­δει­κνύ­ει αφε­νός το αλη­θές του ισχυ­ρι­σμού μας όσον αφο­ρά στην κανο­νι­κή λει­τουρ­γία των λιμε­νι­κών εγκα­τα­στά­σε­ων της PCT και αφε­τέ­ρου ότι η μη συμπε­ρί­λη­ψη της κατη­γο­ρί­ας των 6 και των 7 Bft στον κανο­νι­σμό είναι εντε­λώς προ­σχη­μα­τι­κή και υπο­κρύ­πτει την εξυ­πη­ρέ­τη­ση συγκε­κρι­μέ­νων συμ­φε­ρό­ντων». Σε κάθε περί­πτω­ση, προ­στί­θε­ται στην επι­στο­λή προς την πολι­τι­κή ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου «το μεί­ζον ζήτη­μα που τίθε­ται είναι η ασφά­λεια των ρυμουλ­κή­σε­ων σε μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες εγκα­τα­στά­σεις δια­κί­νη­σης εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων στην Ευρώ­πη και, για τον λόγο αυτό, προ­σβλέ­που­με και παρα­κα­λού­με για την άμε­ση παρέμ­βα­σή σας προς την PCT με σκο­πό την διόρ­θω­ση αυτής της επι­κίν­δυ­νης κατά­στα­σης και την τρο­πο­ποί­η­ση του κανο­νι­σμού της».
Η ΣΕΠ σε προη­γού­με­νη επι­στο­λή της προς την Ενω­ση Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών ισχυ­ρί­ζε­ται μετα­ξύ άλλων ότι «η περιο­χή που ευρί­σκε­ται η λιμε­νι­κή εγκα­τά­στα­ση την οποία δια­χει­ρί­ζε­ται η ΣΕΠ αλλά και γενι­κό­τε­ρα η περιο­χή του λιμέ­να Πει­ραιά χαρα­κτη­ρί­ζο­νται προ­α­σπι­σμέ­νες περιο­χές και τελούν όσον αφο­ρά την ασφά­λεια ναυ­σι­πλο­ΐ­ας υπό το πρί­σμα των δια­λαμ­βα­νό­με­νων στο Εγχει­ρί­διο Ασφά­λειας Ναυ­σι­πλο­ΐ­ας (ΕΑΝ) αριθμ. 9. Ειδι­κό­τε­ρα δε σε περί­πτω­ση που πνέ­ουν άνε­μοι βόρειοι 6 μπο­φόρ δεν υφί­στα­ται κάποιος περιο­ρι­σμός ή οδη­γί­ες οι οποί­ες να απαι­τούν λήψη μέτρων εκ μέρους των πλοί­ων, πλοιάρ­χων και πλοη­γών κατά την πλεύ­ση των πλοίων».
Αν όμως επι­κρα­τούν στην περιο­χή νότιοι ή νοτιο­α­να­το­λι­κού άνε­μοι έντα­σης 6 μπο­φόρ τότε σύμ­φω­να με τη ΣΕΠ οι και­ρι­κές συν­θή­κες χαρα­κτη­ρί­ζο­νται ως δυσμε­νείς και λαμ­βά­νε­ται ειδι­κή μέρι­μνα, για θέμα­τα ναυ­σι­πλο­ΐ­ας. Στο σημείο αυτό και εφό­σον συντρέ­χουν “εξαι­ρε­τι­κές συν­θή­κες” και ο πλοί­αρ­χος πλέ­ον δύνα­ται να προσ­διο­ρί­σει τον αριθ­μό των χρη­σι­μο­ποιού­με­νων ρυμουλ­κών και την ελκτι­κή δύνα­μη αυτών, πέραν όσων προ­βλέ­πο­νται στον κανο­νι­σμό μας για μικρό­τε­ρης κλί­μα­κας έντα­σης ανέμου …».
Η Ενω­ση Πλοιο­κτη­τών αντα­πα­ντά ότι το ΕΑΝ αριθμ . 9 ανα­φέ­ρε­ται σε δια­δι­κα­σί­ες άδειας από­πλου σε επι­βα­τη­γά και οχη­μα­τα­γω­γά πλοία και όχι στις προ­ϋ­πο­θέ­σεις ρυμούλ­κη­σης πλοί­ων. Επί­σης τονί­ζε­ται ότι με βάση το ΠΔ.83/2022 ο πλοί­αρ­χος δεν καθο­ρί­ζει τα ρυμουλ­κά που θα προ­σλά­βει σε ένα λιμά­νι αλλά έχει το δικαί­ω­μα να προ­σλά­βει παρα­πά­νω ρυμουλ­κά από όσα προ­βλέ­πει ο κανονισμός.

Η « κόντρα » μετα­ξύ των δυο φορέ­ων αφο­ρά θέμα­τα ασφα­λούς προ­σέγ­γι­σης των μεγά­λων πλοί­ων μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων στο λιμά­νι του Πειραιά

Το είδος σκαφών

Η «κόντρα» μετα­ξύ των δυο φορέ­ων που αφο­ρά σε θέμα­τα ασφα­λεί­ας έχει επε­κτα­θεί και στο είδος των ρυμουλ­κών που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στις εγκα­τα­στά­σεις της ΣΕΠ και κατά πόσο αυτά αντα­πο­κρί­νο­νται στις απαι­τή­σεις μιας ασφα­λούς ρυμούλκησης.
Η ΣΕΠ σύμ­φω­να με τον κανο­νι­σμό που υιο­θέ­τη­σε για τη δια­δι­κα­σία ασφα­λούς πρόσδεσης/ από­δε­σης πλοί­ων στις λιμε­νι­κές εγκα­τα­στά­σεις της, επι­τρέ­πει τη λει­τουρ­γία μονο­πρό­πε­λων ρυμουλ­κών για μετα­βα­τι­κή περί­ο­δο δύο ετών. Ωστό­σο η Ενω­ση των Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών θεω­ρεί την πρό­βλε­ψη αυτή ως «εντε­λώς ανα­χρο­νι­στι­κή και υψη­λού κιν­δύ­νου», σημειώ­νο­ντας ότι μονο­πρό­πε­λα ρυμουλ­κά «δεν δρα­στη­ριο­ποιού­νται πλέ­ον σε κανέ­να από τους μεγά­λους τερ­μα­τι­κούς σταθ­μούς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων στην Ευρώπη».
Η ΣΕΠ αντα­πα­ντά μετα­ξύ άλλων ότι η ΣΕΠ «κατέ­βα­λε προ­σπά­θεια μέσω του κανο­νι­σμού αυτού να εναρ­μο­νι­σθούν στις απαι­τή­σεις της με τεχνο­λο­γι­κές εξε­λί­ξεις, τα δρα­στη­ριο­ποιού­με­να στους προ­βλή­τες ΙΙ και ΙΙΙ, ρυμουλ­κά, προ­βλέ­πο­ντας περί­ο­δο χάρι­τος για τη στα­δια­κή απο­μά­κρυν­ση των μονο­πρό­πε­λων ρυμουλ­κών, τηρώ­ντας τη συνταγ­μα­τι­κή αρχή της προ­στα­τευό­με­νη (δικαιο­λο­γη­μέ­νης) εμπι­στο­σύ­νης των διοικούμενων».

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.