Επικίνδυνη η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της ρυμούλκησης κρουαζιεροπλοίων

Περι­ήλ­θε σε γνώ­ση της Ένω­σής μας πρό­σφα­τη επι­στο­λή που απηύ­θυ­νε η Ένω­ση Εφο­πλι­στών Κρουα­ζιε­ρο­πλοί­ων και Φορέ­ων Ναυ­τι­λί­ας (ΕΕΚΦΝ) στον κ. Αρχη­γό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στην οποία, προς μεγά­λη απο­γο­ή­τευ­σή μας, περι­λαμ­βά­νε­ται πρό­τα­ση για κατάρ­γη­ση της υπο­χρε­ω­τι­κής ρυμούλ­κη­σης σε εκεί­να τα ελλη­νι­κά λιμά­νια στα οποία δεν δια­τί­θε­νται ρυμουλ­κά λιμένος.

Είναι, του­λά­χι­στον, εξαι­ρε­τι­κά ατυ­χές το γεγο­νός ότι η ΕΕΚΦΝ θέτει αυτή την πρό­τα­ση με αφορ­μή αφε­νός την μη ύπαρ­ξη ρυμουλ­κών σε ορι­σμέ­να ελλη­νι­κά λιμά­νια και αφε­τέ­ρου τις ελι­κτι­κές δυνα­τό­τη­τες των ίδιων των κρουα­ζιε­ρο­πλοί­ων τα οποία, κατά την άπο­ψή της, τους παρέ­χουν την ικα­νό­τη­τα εισό­δου και εξό­δου στα λιμά­νια της χώρας μας χωρίς την συν­δρο­μή ρυμουλκού.

Θεω­ρού­με ότι η υπο­χρε­ω­τι­κό­τη­τα της ρυμούλ­κη­σης των κρουα­ζιε­ρο­πλοί­ων σε καμία περί­πτω­ση δεν πρέ­πει να αμφι­σβη­τεί­ται δεδο­μέ­νου ότι αφε­νός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαί­τε­ρα μεγά­λο όγκο και δυνα­τό­τη­τα μετα­φο­ράς μεγά­λου αριθ­μού επι­βαι­νό­ντων, συχνά άνω των 5.000 ατό­μων, αφε­τέ­ρου δρα­στη­ριο­ποιού­νται σε πολ­λά ελλη­νι­κά λιμά­νια τα οποία παρου­σιά­ζουν αρκε­τές και σύν­θε­τες ιδιαι­τε­ρό­τη­τες σε ό,τι αφο­ρά τις και­ρι­κές συν­θή­κες που επι­κρα­τούν και τις ελλι­πείς πολ­λές φορές λιμε­νι­κές υποδομές.

Όλοι γνω­ρί­ζουν ότι έχουν υπάρ­ξει αρκε­τά ατυ­χή­μα­τα με κρουα­ζιε­ρό­πλοια στην Ελλά­δα, ακό­μα και θανα­τη­φό­ρα. Δεν πρέ­πει κανείς να λησμο­νεί τα ατυ­χή­μα­τα του «SEA DIAMOND» στη Σαντο­ρί­νη (παρα­μέ­νει έκτο­τε ως ρυπο­γό­νο ναυά­γιο με το Ελλη­νι­κό Δημό­σιο να ανα­λαμ­βά­νει την ευθύ­νη ναυα­γιαί­ρε­σης με εξαι­ρε­τι­κά μεγά­λο προ­ϋ­πο­λο­γι­ζό­με­νο κόστος, περί­που 1 δις. ευρώ), του «AZAMARA JOURNEY» πέρυ­σι στην Πάτμο στο οποίο έχα­σε την ζωή του ο Κυβερ­νή­της του ρυμουλ­κού «ΠΟΘΗ­ΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και του πρό­σφα­του περι­στα­τι­κού με την προ­σά­ρα­ξη του «MSC SPLENDIDA» σε αβα­θή του λιμέ­να Κατα­κό­λου. Αλλά και σε διε­θνές επί­πε­δο είναι γνω­στό το ατύ­χη­μα του υπερ­σύγ­χρο­νου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπα­νή­θη­κε πλέ­ον του 1 δις. ευρώ για την ανέλ­κυ­σή του.

Από την άλλη πλευ­ρά, είναι γεγο­νός ότι, σε αρκε­τές περι­πτώ­σεις, στην χώρα μας δρα­στη­ριο­ποιού­νται ρυμουλ­κά που απα­σχο­λού­νται με ρυμουλ­κή­σεις κρουα­ζιε­ρο­πλοί­ων, τα οποία δεν δια­θέ­τουν τα κατάλ­λη­λα τεχνι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά για την εκτέ­λε­ση ασφα­λών υπη­ρε­σιών ρυμούλ­κη­σης σε αυτά λόγω της μικρής ελκτι­κής δύνα­μής τους, των μειω­μέ­νων ελκτι­κών τους δυνα­τό­τη­των (μονο­πρό­πελ­λα) και της μη πιστο­ποι­η­μέ­νης πυρο­σβε­στι­κής ικα­νό­τη­τάς τους. Τα ανω­τέ­ρω ρυμουλ­κά υπο­λεί­πο­νται κατά πολύ σε τεχνι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά και δυνα­τό­τη­τες σε σχέ­ση με εκεί­να που δρα­στη­ριο­ποιού­νται σε άλλα ευρω­παϊ­κά λιμά­νια που υπο­δέ­χο­νται κρουα­ζιε­ρό­πλοια, όπως μάλι­στα κατέ­δει­ξε σχε­τι­κή μελέ­τη του Εθνι­κού Μετσό­βιου Πολυ­τε­χνεί­ου (Δεκέμ­βριος 2019) που κατα­τέ­θη­κε εκ μέρους της Ένω­σής μας στο ΥΝΑΝΠ.

Γνω­ρί­ζου­με ότι ο χώρος των ρυμουλ­κών χρειά­ζε­ται βαθιά τομή για να επι­τευ­χθεί ο υπέρ­τα­τος στό­χος της ασφά­λειας στην παρο­χή ρυμουλ­κι­κών υπη­ρε­σιών. Θα πρέ­πει όλοι οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες του κλά­δου και τα λιμά­νια να προ­σαρ­μο­σθούν άμε­σα στις νέες απαι­τή­σεις της ελλη­νι­κής νομο­θε­σί­ας (π.δ. 83/2022), θα πρέ­πει επί­σης και το ΥΝΑΝΠ να επο­πτεύ­σει με αυστη­ρό­τη­τα την πιστή εφαρ­μο­γή της.

Η Ένω­σή μας παρα­μέ­νει στα­θε­ρή στην εμπέ­δω­ση συν­θη­κών ασφά­λειας στον τομέα των ρυμουλ­κή­σε­ων. Δεν είμα­στε δια­τε­θει­μέ­νοι να παρεκ­κλί­νου­με ούτε κατ΄ ελά­χι­στο από τον θεμε­λιώ­δη στό­χο μας: την ασφά­λεια της ανθρώ­πι­νης ζωής στην θάλασ­σα, την προ­στα­σία του θαλασ­σί­ου περι­βάλ­λο­ντος, την προ­στα­σία των λιμα­νιών μας. Δεν προ­τι­θέ­με­θα να ακο­λου­θή­σου­με κανέ­ναν στην ανα­σφά­λεια και το εύκο­λο κέρ­δος, ούτε επι­θυ­μού­με να κατα­στή­σου­με τα ελλη­νι­κά λιμά­νια και τις θάλασ­σές μας πεδία ναυ­τι­κών ατυ­χη­μά­των και υδά­τι­νες απο­θή­κες ναυα­γι­σμέ­νων και επι­κίν­δυ­νων πλοίων.

Επικίνδυνη η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της ρυμούλκησης κρουαζιεροπλοίων
Επικίνδυνη η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της ρυμούλκησης κρουαζιεροπλοίων
Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.