Αναγκαίοι οι ναυαγοσωστικοί σταθμοί στο Αιγαίο

Έκκληση από τον πρόεδρο της ΕΠΡΝ, Παύλο Ξηραδάκη

ΤΗΝ ΑΝΑ­ΓΚΗ ύπαρ­ξης επι­χει­ρη­σια­κού σχε­δί­ου στο Αιγαίο, με τη δημιουρ­γία ναυα­γο­σω­στι­κών σταθ­μών για την ταχεία και άμε­ση αντι­με­τώ­πι­ση έκτα­κτων ναυ­τι­κών συμ­βά­ντων, επι­ση­μαί­νει στη «Ν» ο πρό­ε­δρος της Ένω­σης Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών και Ναυα­γο­σω­στι­κών (ΕΠΡΝ) Παύ­λος Ξηραδάκης.

Με αφορ­μή την πρό­σφα­τη σύγκρου­ση δύο φορ­τη­γών πλοί­ων στα ανοι­χτά της Χίου και το μεγά­λο ρήγ­μα που δημιουρ­γή­θη­κε στο ένα από αυτά, ο ίδιος κρού­ει τον «κώδω­να του κιν­δύ­νου», τονί­ζο­ντας ότι δεν θα ήθε­λε να σκε­φτεί τι θα μπο­ρού­σε να συμ­βεί αν το πλοίο που υπέ­στη τη μεγα­λύ­τε­ρη ζημιά ήταν δεξαμενόπλοιο.

Δηλώ­νει επί­σης ότι πρό­σφα­τη μελέ­τη του Εθνι­κού Μετσό­βιου Πολυ­τε­χνεί­ου προ­τεί­νει τη δημιουρ­γία τέτοιων ναυα­γο­σω­στι­κών σταθ­μών στη χώρα μας και το εύρος αντα­πό­κρι­σης στην περί­πτω­ση ενός ναυ­τι κού συμβάντος.

Ο κ. Ξηρα­δά­κης συμπλη­ρώ­νει ότι το υπουρ­γείο Ναυ­τι­λί­ας μέσα από ένα στρα­τη­γι­κό σχε­δια­σμό θα πρέ­πει να εντά­ξει τα ναυα­γο­σω­στι­κά σκά­φη σε κάθε επι­χει­ρη­σια­κό σχε­δια­σμό του, υπό τη δια­χεί­ρι­ση του Ενιαί­ου Κέντρου Συντο­νι­σμού Έρευ­νας και Διά­σω­σης (ΕΚΣΕΔ).

Υπο­γραμ­μί­ζει εξάλ­λου ότι οι ναυα­γο­σω­στι­κοί σταθ­μοί θα πρέ­πει να δημιουρ­γη­θούν κοντά σε κομ­βι­κά σημεία που έχουν τη μεγα­λύ­τε­ρη θαλάσ­σια κυκλο­φο­ρία πλοί­ων και σε συγκε­κρι­μέ­νες «επι­κίν­δυ­νες» ζώνες.

Ως παρά­δειγ­μα ο πρό­ε­δρος των πλοιο­κτη­τών ρυμουλ­κών και ναυα­γο­σω­στι­κών ανα­φέ­ρει το στε­νό του Καφη­ρέα, που το χαρα­κτη­ρί­ζει ως «επι­κίν­δυ­νο πέρασμα».

Δηλώ­νει ότι οι ακτές στο συγκε­κρι­μέ­νο σημείο βρί­σκο­νται σε πολύ κοντι­νή από­στα­ση από όπου περ­νά­νε τα περισ­σό­τε­ρα πλοία, ενώ κακές και­ρι­κές συν­θή­κες ιδιαί­τε­ρα τη χει­με­ρι­νή περί­ο­δο στη συγκε­κρι­μέ­νη θαλάσ­σια περιο­χή, εγκυ­μο­νούν κινδύνους.

«Στην περί­πτω­ση που ένα δεξα­με­νό­πλοιο προ­σπα­θεί να περά­σει από το συγκε­κρι­μέ­νο σημείο όταν πνέ­ουν ισχυ­ροί άνε­μοι και υπο­στεί μηχα­νι­κή βλά­βη, αυτό θα έχει ως απο­τέ­λε­σμα το πλοίο να βρε­θεί έρμαιο στις και­ρι­κές συν­θή­κες ενώ η κοντι­νό­τε­ρη αντα­πό­κρι­ση από τον Πει­ραιά για ένα ναυα­γο­σω­στι­κό πλοίο για να κατα­φθά­σει στις ώρες αιχ­μής είναι 5 με 6 ώρες» λέει ο κ. Ξηραδάκης.

Για το θέμα του ship to ship transfer επι­ση­μαί­νει εξάλ­λου ότι ανοι­χτά του Γυθεί­ου σε διε­θνή ύδα­τα πραγ­μα­το­ποιού­νται τον μήνα περί­που 70 μεταγ­γί­σεις πετρε­λαί­ου από τάν­κερ σε τάν­κερ. Στε­λέ­χη της αγο­ράς ναυ­λο­με­σι­τών ανα­φέ­ρουν ότι στον από­η­χο των κυρώ­σε­ων κατά της Ρωσί­ας, ο όγκος των μετα­φο­ρών από πλοίο σε πλοίο έχει εκτο­ξευ­θεί, με τη Ρωσία να παίρ­νει φορ­τία από
τις ακτές της με μικρό­τε­ρα δεξα­με­νό­πλοια και στη συνέ­χεια να τα μετα­φέ­ρει σε μεγα­λύ­τε­ρα πλοία πριν κατευ­θυν­θούν σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα, μια τάση που έχει θορυ­βή­σει πολ­λές κυβερ­νή­σεις για τους πιθα­νούς περι­βαλ­λο­ντι­κούς κιν­δύ­νους που ελλοχεύουν.

Σημειώ­νε­ται ότι με αφορ­μή το πρό­σφα­το προ­ε­δρι­κό διά­ταγ­μα για τις νέες προ­δια­γρα­φές των ναυα­γο­σω­στι­κών σκα­φών αυτή τη στιγ­μή στη χώρα μας βρί­σκο­νται τρία ναυα­γο­σω­στι­κά σκά­φη, δύο εκ των οποί­ων στο λιμά­νι του Πει­ραιά και το άλλο στο λιμά­νι του Γυθείου.

Με αυτό ρυθ­μί­ζο­νται, βάσει των σύγ­χρο­νων ανα­γκών και απαι­τή­σε­ων, τα σχε­τι­κά θέμα­τα με τις τεχνι­κές προ­δια­γρα­φές σχε­δί­α­σης και κατα­σκευ­ής, τη δύνα­μη έλξης (Bollard Pull), τα κρι­τή­ρια ευστά­θειας, τις επι­χει­ρη­σια­κές απαι­τή­σεις, τη δρα­στη­ριο­ποί­η­ση, τον ναυα­γο­σω­στι­κό εξο­πλι­σμό, τα λει­τουρ­γι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά και τις ειδι­κές απαι­τή­σεις ασφά­λειας των ναυα­γο­σω­στι­κών πλοίων.

*** Συνέ­ντευ­ξη του Προ­έ­δρου της Ελλη­νι­κής Ένω­σης Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών & Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων κ. Παύ­λου Ξηρα­δά­κη στη Ναυ­τε­μπο­ρι­κή και τον κ. Πάρη Τσιριγώτη.

Κοι­νο­ποί­η­ση:
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.